CHATEAUX är ett bokförlag för poesi

Chateaux i Oslo

Hur ingår man i en relation?
Vad är ensamhet?

Politbyrået bjuder in Chateaux till Oslo med ovanstående frågor.
Chateaux ställer genast samma frågor till Politbyråets medlemmar.
Samtalet kan börja.

Medverkande: Beata Berggren, Paal Bjelke Andersen, Arve Kleiva, Kenneth Korstad, Martin Högström, Beate Petersen, Cathrine Strøm, Jørn H. Sværen, Peter Thörneby.

Måndag 2 juni kl 19–22
Deichmanske Bibliotek, Schous Plass 10

Gratis inträde / Bar med låga priser

Du som står bredvid mig, du som arbetar med mig och som kanske talar med mig, du öppnar ett hål i min värld – ett rum jag inte känner till och inte har tillträde till. Det är en rymd som ger resonans åt allt vi säger till varandra och som ger relief åt allt vi gör i anslutning till varandra.”

Citatet är hämtat från Omskriven genom läsning, en chapbook som producerades inför Audiatur Festival for ny poesi 2014 där Karl Larsson samtalar med Beata Berggren, Martin Högström och Peter Thörneby, som tillsammans driver poesiförlaget Chateaux. Samtalet som delvis kretsar kring det gemensamma arbetets skilda former ligger till grund för Politbyråets initiativ att nu möta Chateaux i Oslo.

Chateaux är ett bokförlag för poesi.
Politbyrået är ett arbetskollektiv för texter om revolt och förändring.